الاثنين، 30 أبريل 2012

طلب قبول من جامعة مع وجود جهة مبتعثة الطالب

Dear Sir / Madam,

This letter concerns my application to your master’s program majoring in(Your Major).

I would like to request that you grant me conditional admission to your master’s program subject to satisfying the TOEFL /GRE requirements before actual enrollment.

Please note that (Sponsor name) is my sponsor and has a policy for scholarships which states that “all scholars must receive conditional admission from a school prior leaving Saudi Arabia.”

In addition, i will study English for a full year at your English center or any place that you may recommend. During which, I will be able to take the TOEFL / GRE tests to your satisfaction and start my academic work.

Sincerely yours,

Your Sponsor Name

سيدي العزيز / سيدتي،



هذه الرسالة تتعلق بطلبي الإلتحاق ببرنامج الماجستير الخاص بكم في تخصص (اسم التخصص).

وأود أن أطلب منكم أن تمنحني القبول المشروط لبرنامج الماجستير الخاص بكم والذي يتطلب الحصول على شهادة TOEFL / GRE قبل الالتحاق الفعلي.

يرجى ملاحظة أن (اسم الجهة المبتعثة للطالب) هو الجهه المبتعثة لي ولديها سياسة للمنح الدراسية التي تنص على أن "كل الطلاب المقدمين للحصول على قبول مشروط يجب أن يحصول علية قبل الخروج المملكة العربية السعودية ".

وبالإضافة إلى ذلك، سوف أدرس اللغة الإنجليزية لمدة عام كامل في مركز اللغة الإنجليزية أو أي مكان تطلبوا مني الدراسة فيه. وخلال هذا العام سوف أكون قادرا على اتخاذ اختبارات TOEFL / GRE والبدء في دراستي الأكاديميه.


تفضلوا بقبول فائق الاحترام،

اسم الجهة المبتعثة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق